Je ziet het steeds meer opkomen en bijna elk bedrijf begint zich erin mee te ontwikkelen: live chat service. Het is voor veel klanten een belangrijk onderdeel van klantenservice en dat is een groot begrip voor de klanttevredenheid. Daarom is het goed om als bedrijf zijnde mee te ontwikkelen met wat de concurrenten doen. Het hebben van een live chat service is een groot begrip hierin. Daarom willen we graag de voordelen met je bespreken.

Voordeel 1

De toename van de klanttevredenheid wordt een stuk hoger door het hebben van een live chat service. Dit is natuurlijk wat een commercieel bedrijf wil, aangezien klanttevredenheid zorgt voor vaste klanten. Een live chat kan ervoor zorgen dat een klant zo tevreden is, dat diegene sneller terugkomt. Dit zorgt voor een vaste klant basis en dit zijn de klanten waar een commercieel bedrijf het meeste geld uit kan halen.

Voordeel 2

Als klanten tevreden zijn, betekent dit ook veel voor de conversie. De conversie is de omzetting van een websitebezoeker naar een vooral gesteld doel. Een live chat helpt bezoekers met het geven van antwoorden die er uiteraard voor kunnen zorgen dat ze een aankoop gaan doen. Hoe meer aankopen er gedaan worden, hoe hoger de conversie wordt. Een grote reden voor klanten om een aankoop niet af te maken is verwarring of onduidelijkheid. Als er iets niet gemakkelijk gevonden kan worden of de productomschrijving niet duidelijk genoeg voor ze is, is dit een grote reden om de aankoop af te breken. Als ze tijdens onduidelijkheden moeten bellen of contact moeten opnemen via social media, duurt het te lang voordat ze een antwoord krijgen. Met een live chat service gaat dit een stuk sneller en kunnen ze direct een antwoord verwachten.

Voordeel 3

Al deze voordelen zorgen uiteraard voor een hogere omzet. Bedrijven onderschatten tegenwoordig misschien ook wel een beetje wat tevredenheid met een klant doet. Als je het op het servicegebied bij een klant verpest, is de kans hoger dan 90% dat de klant niet zal terugkeren. Een nare ervaring of een niet goed gehandelde situatie kan voor veel irritatie zorgen. Ook verliest de klant zijn vertrouwen in het bedrijf en dat vertrouwen terugwinnen doe je niet zomaar. Daarom is het zo belangrijk dat je als bedrijf zijnde constant bezig bent met de ervaring van je klanten met jouw bedrijf. Een live chat service zal een bedrijf hier ontzettend bij helpen. Kijk goed naar je concurrenten en wie er al gebruik van maken, en op welke manier.

Geef een antwoord